RZ pri SOŠIT
Rodičovské združenie pri Strednej odbornej škole informačných technológií, Ostrovského 1, Košice.
Identifikačné údaje:
Predseda ZRPŠ:
Mgr. Pavol Zamrij
pokladník:
PhDr. Marcela Šlepecká
tajomník:
Dáša Pribulová
koordinátor medzi školou a ZRPŠ:
Ing. Andrea Brocková, e-mail: a.brockova(zavináč)ostrovskeho.com
názov:
Rodičovské združenie pri Strednej odbornej škole informačných technológií
adresa:
Ostrovského 1, 040 01 Košice
bankové údaje:
IČO: 54 245 699
Bankové spojenie:
Všeobecná úverová banka, a.s., č.u. (IBAN): SK34 0200 0000 0045 7964 3651
organizácia Rady rodičov:
• členská schôdza – tvoria ju zákonní zástupcovia žiakov SOŠIT.
• triedna schôdza – tvoria ju zákonní zástupcovia jednotlivej triedy
• rodičovská rada – tvoria ju triedni dôverníci jednotlivých tried
• výbor združenia – tvorí ju predseda, tajomník, pokladník.
Ciele rodičovského združenia:
Cieľom združenia je v spolupráci s pedagogickými i nepedagogickými zamestnancami školy prípadne aj inými osobami a organizáciami dosiahnuť:
a) neustále zlepšovanie podmienok pri výchove a vzdelávaní študentov Strednej odbornej školy informačných technológií, Ostrovského 1, Košice (ďalej len SOŠIT),
b) vzdelávanie žiakov v súlade s najnovšími poznatkami v oblasti odbornej i všeobecnej pedagogiky,
c) výchovu žiakov založenú na princípoch humanizmu a demokracie, vlasteneckého cítenia a rozvoja jeho osobnosti,
d) ochranu práv žiakov, v súlade s medzinárodnými dohovormi a ochrane práv dieťaťa, realizáciu práv a povinností zákonných zástupcov žiakov vyplývajúcich z platnej právnej úpravy rodinného práva, ochranu zamestnancov školy pred spoločensky nežiaducimi prejavmi žiakov i ich zákonných zástupcov, či iných spoločenských skupín.
Činnosť združenia je zameraná najmä na:
a) riešenie výchovných vzdelávacích problémov v spolupráci so zamestnancami školy,
b) ochranu žiakov pred negatívnymi metódami vo výchove a vzdelávacom procese a ich nadmerným zaťažovaním,
c) podávanie podnetov riaditeľovi školy a orgánom štátnej správy v školstve na racionalizáciu vyučovacieho procesu v závislosti na potreby praxe a spoluprácu pri riešení týmito orgánmi i združeniami na iných školách, či inými občianskymi iniciatívami (nadácie a pod.),
d) rozvoj záujmovej činnosti žiakov, spoluprácu pri organizovaní školských výletov, exkurzií, športových aktivít, podpore talentovaných žiakov a podobne,
e) poskytovať SOŠIT materiálnu a finančnú podporu výchovno — vzdelávacieho procesu v súlade so schváleným rozpočtom združenia,
f) pomáhať SOŠIT pri zabezpečovaní dochádzky študentov, ich ubytovania v domove mládeže a školskom stravovaní.
Postup poukázania 2% resp. 3% dane z príjmov fyzických a právnických osôb
Aj v tomto školskom roku Vás chceme poprosiť o podiel z Vašej zaplatenej dane z príjmov v prospech nášho Rodičovského združenia. Všetky prostriedky budú použité v súlade so schváleným rozpočtom a v zmysle cieľov Združenia. Veľmi pekne ďakujeme.
Údaje o prijímateľovi:
IČO: 54 245 699
právna forma: občianske združenie
obchodné meno: Rodičovské združenie pri Strednej odbornej škole informačných technológií
sídlo: Ostrovského 1, 040 01 Košice
Postup sa líši podľa toho, či poukazuje podiel zaplatenej dane fyzická osoba – zamestnanec, fyzická osoba – živnostník alebo právnická osoba.
Postup krokov pre fyzické osoby, ktoré si podávajú daňové priznanie sami
- Vypočítajte si:
a) 2% z Vašej zaplatenej dane – to je maximálna suma, ktorú môžete v prospech prijímateľa poukázať, ak ste v roku 2023 neboli dobrovoľníkom, alebo dobrovoľnícky odpracovali menej ako 40 hodín. Táto suma však musí byť minimálne 3 €.
b) 3% z Vašej zaplatenej dane, ak ste v roku 2023 odpracovali dobrovoľnícky minimálne 40 hodín a získate o tom Potvrdenie od organizácie/organizácií, pre ktoré ste v roku 2023 dobrovoľnícky pracovali. - V daňovom priznaní pre fyzické osoby sú už uvedené kolónky na poukázanie 2% (3%) z dane v prospech prijímateľa.
- Riadne vyplnené daňové priznanie odošlite daňovému úradu do 31.03.2024. V tejto lehote je potrebné daň uhradiť.
- Ak ste poukázali 3% z dane, povinnou prílohou k Daňovému priznaniu je aj Potvrdenie o odpracovaní minimálne 40 hodín dobrovoľníckej činnosti!!! Tlačivo je prístupné po kliknutí na link v závere tohto postupu.
- Daňový úrad po kontrole údajov a splnení všetkých podmienok má zákonnú lehotu 90 dní na to, aby previedol sumu, ktorú ste poukázali, v prospech prijímateľa.
Postup krokov na poukázanie 2% (3%) pre zamestnancov, ktorí si požiadali svojho zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania zaplatených preddavkov na daň z príjmov
- Do 15.02.2024 požiadajte zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania zaplatených preddavkov na daň
- Potom požiadajte zamestnávateľa, aby Vám vystavil tlačivo Potvrdenie o zaplatení dane
- Z tohto Potvrdenia si viete zistiť dátum zaplatenia dane a vypočítať:
a) 2% z Vašej zaplatenej dane - to je maximálna suma, ktorú môžete v prospech prijímateľa poukázať, ak ste v roku 2023 neboli dobrovoľníkom, alebo dobrovoľnícky odpracovali menej ako 40 hodín. Táto suma však musí byť minimálne 3 €.
b) 3% z Vašej zaplatenej dane, ak ste v roku 2023 odpracovali dobrovoľnícky minimálne 40 hodín a získate o tom Potvrdenie od organizácie/organizácií, pre ktoré ste v roku 2023 dobrovoľnícky pracovali. - Údaje o prijímateľovi napíšte do Vyhlásenia spolu so sumou, ktorú mu chcete poukázať.
- Obe tieto tlačivá, teda Vyhlásenie spolu s Potvrdením, doručte do 30.04.2024 na daňový úrad
- Ak ste poukázali 3% z dane, povinnou prílohou k Vyhláseniu a Potvrdeniu o zaplatení dane je aj Potvrdenie o odpracovaní minimálne 40 hodín dobrovoľníckej činnosti!!!
- Daňové úrady majú 90 dní od splnenia podmienok na to, aby previedli Vaše 2% (3%) v prospech Vami vybraného prijímateľa.
Všetky aktuálne tlačivá nájdete na tomto linku:
http://rozhodni.sk/poukazatel/tlaciva-na-poukazanie-2-z-dane/
Dokumenty:
správa o finančnom hospodárení v šk. roku 2020/2021
finančný denník RZ na šk. rok 2020/2021
návrh finančného rozpočtu RZ na šk. rok 2021/2022
správa o finančnom hospodárení v šk. roku 2019/2020
finančný denník RZ na šk. rok 2019/2020
návrh finančného rozpočtu RZ na šk. rok 2020/2021
správa o finančnom hospodárení v šk. roku 2015/2016